Aktualności

Rozstrzygnięcie konkursu!

6 października 2015

Konkurs: " Ważne daty, miejsca i ludzie w życiu Jana Pawła II " rozstrzygnięty.

Zwyciężyła drużyna klasy 1d w składzie: Chęcinska Wioleta, Pazurek Barbara i Omyła Robert.

Kolejne miejsca zajęły klasy : 1b, 1c/drugi zespół, 1a,1c/pierwszy zespół. Wszystkim gratulujemy.

Zwycięzcy będą reprezentowali szkołę w konkursie miejskim.

Image title


Trzymaj formę!

5 października 2015

Drodzy uczniowie!

Już po raz kolejny nasza szkoła bierze udział w programie „Trzymaj Formę!”. Celem programu jest edukacja w zakresie kształtowania prozdrowotnych nawyków wśród młodzieży szkolnej poprzez promocję zasad aktywnego stylu życia i zbilansowanej diety, w oparciu o odpowiedzialność indywidualną i wolny wybór jednostki. Jak doskonale wiecie powyższe cele realizujecie na lekcji wychowania fizycznego a dokładniej na edukacji zdrowotnej.

Więcej informacji dla zainteresowanych znajdziecie na stronie http://www.trzymajforme.pl/index/?lang_id=2

Jeśli ktoś z Was chciałby realizować się w tej tematyce-zapraszamy do kontaktu z Panem R.Rybakiem lub Panią A.Sucharowską.

Gratulujemy sukcesów przełajowcom!

4 października 2015

30 września odbyły się Sztafetowe Biegi Przełajowe. Nasza szkoła jak co roku wystawiła kilka drużyn zarówno w kategorii dziewcząt jak i chłopców. Po ukończeniu biegów przez ostatnie osoby w każdej ze sztafet mogliśmy się cieszyć z sukcesu dziewcząt i chłopców naszego gimnazjum.
W zwycięskich sztafetach pobiegli:
Justyna Dragan (3:08+5’’), Wiktoria Pazera (3:06), Zuzanna Korzus (3:03), Kinga Mrowiec (2:55), Julia Borowiecka (3:00), Wiktoria Piątek (2:49),
Sebastian Salastowicz (3:17+5’’), Jakub Kozłowski (3:06), Bartosz Kopiczko (3:20), Roland Sladek (3:07), Krzysztof Szychta (3:09), Mateusz Kuchman (3:07).
Gratulujemy także pozostałym uczestnikom zawodów .
II sztafeta: Stella Nowak, Agnieszka Podgórska, Martyna Duda, Weronika Makola, Dominika Szymańska, Wiktoria Bracka
III sztafeta: Dominika Bryła, Anna Kasperek, Jagoda Białek, Magda Pacyna, Dominika Widok, Martyna Noga, Oliwia Kozok,
II sztafeta: Damian Busz, Adam Wiesiołek, Dawid Pałkowski, Dawid Kazanecki, Artur Ogierman, Jakub Nejman,
III sztafeta: Robert Omyła, Kuba Pontus, Kacper Skwarek, Daniel Motto, Sebastian Błaszyk,
IV sztafeta: Patryk Sobstyl, Konrad Hertlein, Adrian Makowiecki
Jeszcze raz dziękujemy za zaangażowanie i życzymy kolejnych sukcesów.

Image title

Image title


Dzień Absolwenta.

3 października 2015

Drodzy absolwenci!
Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Gimnazjum nr 9 ma zaszczyt zaprosić wszystkich absolwentów i przyjaciół szkoły na Dzień Absolwenta, który odbędzie się 15 października od godziny 16:30. Serdecznie zapraszamy i na Was czekamy!

Tydzień zdrowego odżywiania.

2 października 2015

PONIEDZIAŁEK
5.10.2015

WTOREK
6.10.2015

ŚRODA
7.10.2015

CZWARTEK
8.10.2015

PIĄTEK
9.10.2015

AUDYCJA RADIOWA
+
ZDROWA PRZEKĄSKA DLA KAŻDEGO UCZNIA

JEDNODNIOWY KONKURS NA SZKOLNYM FB NA NAJLEPSZE DRUGIE ŚNIADANIE.

MILE WIDZIANE ZDJĘCIA WASZEGO DRUGIEGO ŚNIADANIA.
+

ZDROWA PRZEKĄSKA DLA KAŻDEGO UCZNIA

KONKURS NA FB

KTO PIERWSZY PRAWIDŁOWO ODPOWIE NA 5 PYTAŃ ZOSTANIE NAGRODZONY.

ODPOWIEDZI DO PYTAŃ ZNAJDZIECIE W SALI NR 5

KONKURS PLASTYCZNY.

KAŻDA KLASA WYZNACZA 2 REPREZENTANTÓW KLASY.

OSOBY TE ZGŁASZAJĄ SIĘ DO PANI PSYCHOLOG KATARZYNY MACIEJAK. (PRZYNAJMNIEJ DZIEŃ WCZEŚNIEJ)

SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE BĘDĄ PODANE W ŚRODĘ 7.10.2015 PRZEZ SZKOLNY RADIOWĘZEŁ.

DZIEŃ KOLORU ZIELONEGO

Biblioteka szkolna poleca!

2 października 2015

Książka "Obok mnie" Krystyny Siesickiej to zbiór krótkich, ale treściwych opowiadań o młodych ludziach i ich problemach, z którymi spotykają się na co dzień.Każde opowiadanie uczy nas czegoś dobrego i mądrego. Książka wyjątkowa i ponadczasowa. Po jej przeczytaniu od razu inaczej spojrzycie na świat.

Mick, wchodząc do pokoju swego najlepszego przyjaciela Jerro, dostrzega, że ten leży nieprzytomny.Szybko powiadamia pogotowie. Ponieważ nie należy do rodziny , nie wolno mu towarzyszyć w karetce. Gdy na własną rękę przybywa do szpitala, spotyka go coś, czego z pewnością się nie spodziewał. "PASSWORD" Miriama Mousa jest to powieść o trzech chłopcach: Micku, Jerro i Stefanie. Życiorysy tych osób splatają się ze sobą w szczególny sposób. Przedziwne wydarzenia następują jedno po drugim, a Jerro i Stefan znajdują się w wielkim niebezpieczeństwie. Natomiast Mick dochodzi do szokującej prawdy...

"W roku skorpiona" - Isabell Pfeiffer

Czternastoletnia Eleni nigdy nie poznała swojego ojca. Po śmierci matki zostaje oddana na wychowanie do wujostwa. Jej życie toczy się bez ciepła i miłości rodzicielskiej. Zapewniająca jej minimum niezbędne do egzystencji ciotka postanawia się pozbyć dziewczynki, wydając ją za mąż. Eleni nie zamierza ślepo poddać się losowi. Ucieka z wioski i przyłącza się do Bertota, wędrownego kuglarza, roztaczającego wokół siebie atmosferę tajemniczości. Fascynująca opowieść przygodowa, w której główna bohaterka zarówno w życiu, jak i miłości zostaje poddana próbie.

Jak się uczyć?

1 października 2015


W dniach 28 i 29 września uczniowie klas I wzięli udział w zajęciach warsztatowych prowadzonych przez pedagoga i psychologa szkolnego nt. "Jak się uczyć?". Podczas zajęć zostały omówione zasady efektywnej nauki oraz preferencje w zakresie przyswajania wiedzy. Uczniowie mieli też okazję uczestniczyć w ćwiczeniach rozwijających koncentrację uwagi i twórcze myślenie.
Mamy nadzieję, że przekazana wiedza przyczyni się do osiągania przez Was dobrych i bardzo dobrych wyników w nauce:)

A poniżej kilka zasad efektywnej nauki i sposobów uczenia się.


KILKA ZASAD EFEKTYWNEJ NAUKI

Zaplanuj swój czas

  • Zapisz, co chcesz zrobić, jakimi zadaniami i przedmiotami chcesz się zająć.

  • Uwzględnij naukę i rozrywkę.

  • Nie zapomnij o zaplanowaniu spakowania plecaka na następny dzień.

Skup się tylko na tym, czego się uczysz

  • W czasie przeznaczonym na naukę nie słuchaj muzyki, nie rozmawiaj przez telefon, nie odbieraj poczty elektronicznej.

  • Nie zaczynaj uczyć się jakiegoś przedmiotu, dopóki nie skończyłeś pracy nad innym.

Zapewnij sobie odpowiednie warunki do nauki

  • Postawa siedząca.

  • Oświetlenie z lewej strony (dla praworęcznych) lub z prawej (dla leworęcznych).

  • Porządek na biurku.

  • Odsuń dodatkowe bodźce (wyłącz komputer, muzykę, nie odbieraj telefonów).

Pracuj higienicznie

  • Odpocznij po powrocie ze szkoły (najlepiej na świeżym powietrzu).

  • Nie odrabiaj lekcji, będąc głodnym, ani zaraz po jedzeniu.

  • Przewietrz pokój, w którym się uczysz.

  • Rób niewielkie 2-3 minutowe przerwy. Poświęć je na ruch (kilka ćwiczeń, taniec).

  • Najpierw ucz się rzeczy najtrudniejszych.

Dbaj o ogólną higienę mózgu

  • Sypiaj 6-8 godzin na dobę.

  • Kończ pracę z komputerem na 1-1,5 godziny przed snem (mózg potrzebuje tyle czasu, aby przestać reagować na otrzymane bodźce).

  • Odżywiaj się racjonalnie- najważniejszym posiłkiem jest pożywne śniadanie.

Techniki pracy pomagające zapamiętać materiał

  • Ćwicz koncentrację uwagi:

  • Połóż przed sobą książkę z jakimś rysunkiem i rysunek ten bardzo dokładnie przerysuj; potem sprawdź, ile zrobiłeś błędów, co umknęło Twojej uwadze; staraj się pracować jak najszybciej; dobieraj coraz trudniejsze rysunki.

  • Postaraj się przez 10-15 minut wyjątkowo uważnie notować to, co mówi nauczyciel czy koledzy; rób to zwłaszcza na lekcji z tego przedmiotu, który Cię nie interesuje.

  • Leżąc w łóżku przed snem, postaraj się dokładnie przypomnieć sobie, co robiłeś dzisiaj, np. od 16.30 do 17.00, wymieniaj drobiazgowo wszystkie czynności.

  • Patrz uważnie przez 3-5 minut na jeden niewielki punkt, np. na klamkę w drzwiach lub kontakt na ścianie; nie odrywaj wzroku od tego punktu, nie zwracaj uwagi na nic innego.

  • „Działaj” na materiale, który masz opanować:

- szkicuj, rysuj to, o czym myślisz, podkreślaj w tekście najważniejsze wyrazy,

- znajdź w atlasie miejsca, o których czytasz (np. miejsca bitew historycznych),

- zrób plan rozdziału, który czytasz, streszczaj rozdział na podstawie sporządzonego planu,

- oglądaj dokładnie fotografie, reprodukcje, naszkicuj sytuację, o której mowa np. w zadaniu z tekstem,

- wypisuj wszelkie dane, głośno odczytuj swoje notatki,

  • odrabiaj lekcje w dniu, w którym są zadane,

  • powtórz materiał po czterech dniach.

Bibliografia: „Jak się uczyć” Jarosław Rudniański

Preferencja wzrokowa

Wzrokowcy uwielbiają różne zajęcia artystyczne. Często malują, fotografują, szyją czy gotują. Zależy im na wyglądzie, lubią otaczać się ładnymi rzeczami i często zmieniają wystrój pokoju. Dostrzegają drobne zmiany w wizerunku innych jak np. nowa fryzura. Nie potrafią się zrelaksować w bałaganie. Kiedy uczą się czegoś nowego lubią mieć swoje notatki, muszą mieć coś zapisane. Wolą zadania pisemne niż ustne. Mapy, wykresy i zdjęcia ułatwiają im lepsze zrozumienie materiału. Bardzo pomagają im zakreślacze czy mapy mentalne. Gdy rozwiązują jakiś problem lubią spisać na kartce ważne informacje. Łatwiej uczą się słówek, kiedy wypisują je na kartce. Podczas rozmowy często podnoszą wzrok, żeby przypomnieć czy wyobrazić sobie jakieś obrazy. Mówią szybko oraz dość wysokim głosem.

Preferencja słuchowa

Słuchowcy są bardzo wrażliwi na dźwięki. Zwracają uwagę na głośność, ton i tempo. Odnotowują skrzypienie drzwi, dźwięki lodówki czy tykanie zegara. Są tak samo wrażliwi na ton wypowiedzi rozmówcy jak na słowa, które wypowiada. Mówią powoli, starannie dobierając słowa. Wolą rozmowę, niż smsy czy pisanie przez komunikator. Rozmowę zapamiętują co do słowa. Kiedy przemawiają, zwykle mało się ruszają i nie gestykulują. Gdy się uczą, wolą, gdy ktoś im wytłumaczy polecenie, niż zapisze na kartce. Lubią słuchać muzyki, kiedy się uczą. Potrafią zapamiętać numery telefonów, kiedy je usłyszą. Jeśli coś napiszą, muszą to potem głośno przeczytać, aby się przekonać, jak to brzmi. Kiedy uważnie słuchają lekcji potrafią zapamiętać zasadnicze punkty bez ich zapisywania. Pomaga im głośne uczenie się.

Preferencja kinestetyczna

Kinestetycy swoje myśli wyrażają jako odczucia: dotyk smak lub zapach. Uczą się poprzez działanie. Muszą czegoś dotknąć, poznać to. Są bardzo ruchliwi, dużo gestykulują. Lubią nawiązywać z ludźmi kontakt fizyczny. Gdy przemawiają, starają się nawiązać kontakt ze słuchaczami, chodzą, mówią raczej powoli, robią pauzy. Zauważają nawet delikatne zmiany temperatury. Liczy się dla nich komfort emocjonalny i fizyczny. Zwracają uwagę na atmosferę. W trakcie nauki lubią coś jeść, żuć gumę, trzymać w ręku ołówek lub pióro. Dobrze radzą sobie w rozwiązywaniu krzyżówek, zagadek, łamigłówek. Bardzo pomaga im przepisywanie informacji i przygotowywanie „ściąg”. Lepiej zapamiętują jakiś materiał, jeśli mogą się poruszać w trakcie nauki : np. chodzić po klasie, brać udział w jakiejś grze, która wymaga przemieszczania się.

Narkotyki? To mnie nie kręci!

24 września 2015

Nasza szkoła bierze udział w kampaniach: "Narkotyki? To mnie nie kręci!" oraz "Narkotyki? To mnie nie kręci!-Dopalacze":
- Uczniowie wezmą udział w warsztatach prowadzonych przez pedagoga i psychologa szkolnego, podczas których zostaną wykorzystane audycje edukacyjne i materiały przygotowane w ramach kampanii.
- Rodzice otrzymają ulotki dotyczące zasad efektywnej komunikacji z dzieckiem oraz będą mieli możliwość uczestniczyć w wykładzie nt.: "Jak bronić dzieci przed środkami psychoaktywnymi?".
- Na gazetkach szkolnych znajdują się plakaty i ulotki, promujące życie bez uzależnień.

Materiały kampanii zostały przygotowane przez Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych.Wszelkie informacje można znaleźć na stronie www.tomnieniekreci.pl

Image titleImage title