Aktualności

Konkurs Wielkanocny

3 kwietnia 2016


Easter Egg Hunt

W czwartek 17 marca 2016r.

odbył się w naszej szkole cykliczny konkurs języka angielskiego

EASTER EGG HUNT.

Celem konkursu jest propagowanie języka i znajomości kultury krajów anglojęzycznych

oraz motywowanie uczniów do poszerzania swojej wiedzy w tej dziedzinie.

Reprezentanci wszystkich klas mieli za zadanie odszukać jak najwięcej papierowych jajek

ukrytych na terenie szkoły,

a następnie odpowiedzieć na pytania znajdujące się na jajkach.

Uczniowie świetnie się przy tym bawili, co widać na załączonych zdjęciach J

Wyłoniono zwycięzców na każdym poziomie.

Zwyciężyła:

klasa 1c,

ex aequo klasa 2a i 2d

oraz klasa 3a.

Gratulujemy!

Image title     Image title

Image title     Image title

Biblioteka szkolna poleca!

1 kwietnia 2016

Biblioteka poleca

"Większy kawałek świata" - Joanna Chmielewska
Dwie główne bohaterki to Tereska i Okrętka, które wyjeżdżają na wakacje pod namiotem do Augustowa. Wskutek awarii samochodu po drodze trafiają w zupełnie inne miejsce Mazur. Na kempingu napotykają ślady tajemniczych ognisk. Okazuje się, że są to ślady działalności szajki przestępczej. Wbrew własnej woli dziewczyny zostają wmieszane w aferę kryminalną.
"Większy kawałek świata" poprawia nastrój i przenosi w zupełnie inną rzeczywistość. Rzeczywistość polskich Mazur, wody, lata i gorącego, leniwego dnia.
Jak to u Joanny Chmielewskiej bywa, książka obfituje w wiele humorystycznych scen i powiedzeń raz po raz wywołujących salwy śmiechu.

"Szkoła współczesnego savoir vivre'u" - Inge Wolff
Właściwe zachowywanie się nigdy nie wychodzi z mody, czym jednak jest ono dzisiaj? Czy mówi się jeszcze łaskawa Pani? Czy wypada kroić szparagi nożem? Kto pozdrawia pierwszy?
Takie rozdziały książki jak:
Przedstawianie: Stały kłopot
Nikt nie jest doskonały: Błąd, no to co?
Ubranie: Czasem czyni człowieka
Pomogą rozstrzygnąć, jak się zachować w każdej sytuacji. Książka komentuje wszystkie sprawy związane z elegancją postępowania.

"Klasa Pani Czajki" - Małgorzata Piekarska
Małgosia, Kamila, Maciek, Kaśka, Michał, Kinga rozpoczynają naukę w gimnazjum. Trafiają do klasy Barbary Czajki, surowej, ale sprawiedliwej polonistki. Jej uczniów różni wiele – zainteresowania, stan majątkowy, uroda, charakter i temperament. Będą musieli jednak znaleźć wspólny język, aby przetrwać trzy najbliższe lata…
Napisana wartkim, współczesnym językiem powieść o szkolnej codzienności i problemach każdego nastolatka: rodzących się pasjach, pierwszych zauroczeniach, walce z kompleksami i odrzuceniem, klasowych intrygach, miłosnych wyborach, przyjaźniach wystawianych na próbę.

Laureat Wojewódzkiego Konkursu

9 marca 2016


Talenty niezmarnowane

Artysta, humanista, ścisłowiec, wrażliwy młody człowiek, czyli Piotr Rajnisz - uczeń trzeciej klasy Gimnazjum nr 9 z Oddziałami Integracyjnymi im. Jana Pawła II w Rudzie Śląskiej - to przykład osoby, która obdarowana wieloma talentami potrafi świetnie je wykorzystać.

Najświeższym osiągnięciem Piotrka jest zdobycie tytułu laureata Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Matematyki. Zdolności i praca pod kierunkiem dobrego nauczyciela – mgr Barbary Biernat, zaowocowały znakomitym wynikiem.

Dowodów na to, że wymienione w pierwszym zdaniu określenia nie są przesadne, można by przytoczyć bardzo wiele.

Już jako uczeń pierwszej klasy gimnazjum Piotr zajął I miejsce w Polsce w Konkursie Recytatorskim Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II. W ubiegłym roku szkolnym, wykorzystując swoją wiedzę z dziedziny informatyki i talent muzyczny, doszedł do finału XIII Ogólnopolskiego Konkursu Informatyczny „Mikroprofesor” i zajął w nim IV miejsce. Jako trzecioklasista, wraz z kolegą Michałem Błaszczykiem, ze znakomitym skutkiem wziął udział w VII Wszechstronnym Konkursie Konesera Polszczyzny. W finale tegoż konkursu Piotr i Michał zajęli II miejsce w województwie.

Większych i mniejszych sukcesów Piotrka, jego działań na rozlicznych polach jest tak wiele, że budzi to niekłamany podziw, ale jest też świadectwem, że wzorce dostarczane przez dom rodzinny, oparcie, jakie może znaleźć młody człowiek w szkole połączone z jego talentami i chęciami, to najlepsza droga do wszechstronnego rozwoju.

Image titleImage title

Zajęcia akademickie z fizyki

8 marca 2016

Takie oto "cuda" działy się na dzisiejszych zajęciach akademickich z fizyki. Każde z tych doświadczeń mozecie wykonać samodzielnie w domu, używając przedmiotów i substancji dostępnych dla każdego. Powodzenia!

Image title Image title

Image title Image title

Image title Image title

VI wieczór z 'horrorem'

5 marca 2016

Kolejny wieczór z "horrorem". Komentarz dopowiedzcie sobie sami oglądając poniższe zdjęcia.

Więcej zdjęć znajdziecie na szkolnym facebooku.

Image titleImage title

Image titleImage title

Image titleImage title

II Rudzka Konferencja Dydaktyczna

4 marca 2016

"Rudzcy nauczyciele spotkali się dzisiaj w magistracie by szukać inspiracji dydaktycznych. Trwa II Rudzka Konferencja Dydaktyczna pod hasłem "Dydaktyczne inspiracje". Za uczestnikami ciekawy wykład prof. Tadeusza Sławka o kształceniu i świecie współczesnym. W programie jeszcze prelekcja z zakresu neurodydaktyki dra Marka Kaczmarzyka, wykład Joanny Piasty o autorskim projekcie oceniania oraz prezentacja o nowoczesnych metodach w edukacji, którą przedstawi Joanna Kampa."

Więcej informacji znajdziecie tutaj: http://www.rudaslaska.pl/ruda-slaska/aktualnosci/2016/03/04/szukali-inspiracji/

Image title     Image title

Uzależnieniom behawioralnym mówię STOP

29 lutego 2016


Uzależnieniom behawioralnym mówię STOP!


W lutym w naszej szkole we wszystkich klasach zostały przeprowadzone zajęcia warsztatowe z pedagogiem i psychologiem szkolnym w ramach projektu „UZALEŻNIENIOM BEHAWIORALNYM MÓWIĘ STOP!”

Czym są uzależnienia behawioralne?

Uzależnienia behawioralne to zaburzenia (nałogi) związane z niekontrolowanym wykonywaniem pewnych czynności - action addiction, behavioral dependency. Należą do nich zachowania lub działania, które są społecznie akceptowane, takie jak jedzenie, granie w gry hazardowe, robienie zakupów, korzystanie z Internetu, oglądanie telewizji, dbanie o swój wygląd, używanie komórki, praca itp. Zachowania te stają się zagrażające i mogą przejść w uzależnienia wówczas, gdy tracimy kontrolę nad daną czynnością. Odczuwamy wówczas przymus – czyli silne pragnienie wykonywania danej czynności, mimo jej negatywnego wpływu na nasze funkcjonowanie. Kiedy natomiast nie możemy jej wykonywać, doznajemy różnych dolegliwości, np. rozdrażnienia, złości, niepokoju.

UZALEŻNIENIOM BEHAWIORALNYM MÓWIĘ STOP! to akcja, która ma uświadomić rosnące zagrożenie uzależnieniami behawioralnymi wśród młodzieży. Autorem projektu jest Fundacja Innowacyjnych Rozwiązań Społecznych i Terapeutycznych – FIRST www.fundacja-first.com. Projekt finansowany jest przez Fundusz Rozwiązywania Problemów Hazardowych, będący dyspozycji Ministerstwa Zdrowia i realizowany we współpracy z Krajowym Biurem ds. Przeciwdziałania Narkomanii.

Informacje nt. projektu znajdują się na stronie www.uzaleznieniabehawioralne.pl

Image title Image title

Image title Image title

Image title Image title

Image title Image title