Projekt edukacyjny

Proponowana tematyka projektów:


1.Dawny strój śląski na co dzień i od święta.
2.Jakie tematy poruszają i jakie formy wypowiedzi wybierają literaci młodzi jak my?
3.Z jakimi problemami borykają się bohaterowie baśni Andersena?
4.Z jakimi problemami borykają się bohaterowie lektur?
5.Wizerunek Ślązaka w mass-mediach i w potocznym wyobrażeniu.
6.Jak zachęcić rówieśników do czytania?
7.Bawimy się literaturą – przygotowanie literackiej gry planszowej.
8.Bawimy się literaturą – przygotowujemy inscenizację fragmentów wybranej lektury gimnazjalisty.
9.Tworzymy minileksykon bohaterów literackich.
10.Tworzymy atlas miejsc upamiętnionych w lekturach gimnazjalisty.
11.Badamy język młodzieżowych komunikatów przekazywanych drogą elektroniczną (blogi, poczta e-mailowa, gadu – gadu, smsy itp.).
12.Tradycja – pomaga czy przeszkadza w codziennym życiu?
13.Dlaczego warto poznawać miasta partnerskie Rudy Śląskiej?
14.Czym różni się szkoła w Polsce od szkoły w Zjednoczonym Królestwie Wielkiej Brytanii?
15.Legendy jako część dziedzictwa kulturowego. Czy legendy polskie i angielskie mają jakieś elementy wspólne?
16.Moje miasto – jak historia wpłynęła na jego teraźniejszość?
17.Moja szkoła - przewodnik w języku angielskim.
18.Czy mój region jest atrakcyjny turystycznie? – przewodnik po angielsku.
19.England, Britain i United Kingom – jaka to różnica?
20.Jak można chronić ciekawe przyrodniczo miejsca w moim mieście?
21.Nasza planeta, układ słoneczny, galaktyka.
22.Analiza rynku pracy w Rudzie Śląskiej.
23.Ciekawi ludzie w naszym mieście.
24.Po co mieszkańcom miasta władza samorządowa?
25.Korzenie – Wurzeln, polsko-niemiecka historia Śląska i Rudy Śląskiej.
26.Rody niemieckie na terenie Rudy Śląskiej.
27.Mniejszości narodowe na terenie naszego miasta.
28.Udział mieszkańców Halemby w różnych organizacjach działających na terenie Rudy Śląskiej.
29.Ślady II wojny światowej na terenie naszego miasta i dzielnicy.
30.Wyrażenia, zwroty, słownictwo funkcjonujące w gwarze śląskiej – zwroty zaczerpnięte z języka niemieckiego, geneza wybranych zwrotów.
31.Mikołaj Kopernik - jego życie i teoria heliocentryczna.
32.Przykłady architektury gotyckiej na terenie Polski.
33.Kult św. Jana Nepomucena na terenie Rudy Śląskiej.
34.Różne style architektoniczne na terenie Rudy Śląskiej.
35.Działalność rudzkich misjonarzy na świecie.
36.Kult Matki Boskiej na terenie Rudy Śląskiej.
37.Jak można wykorzystać twierdzenie Talesa w życiu codziennym?
38.Gdzie na co dzień możesz spotkać się z procentami?
39.Jak opisać moje miasto w procentach?
40.Tworzymy kosztorys remontu mieszkania.
41.Jak tanio wyremontować pokój?
42.W jaki sposób na przestrzeni dziejów ludzie zapisywali liczby?
43.Jak efektywnie przyswoić materiał o:
- potęgach i pierwiastkach;
- kole i okręgu;
- wyrażeniach algebraicznych;
- układach równań;
- trójkątach prostokątnych;
- wielokątach i okręgach?
44. „Chcesz zaoszczędzić – licz procenty”, czyli jak najkorzystniej ulokować w banku pieniądze na okres 1 roku.
45. Sporządzamy kosztorys trzydniowej wycieczki do…
46. Badamy ilość odpadów produkowanych w naszych domach w ciągu dnia, tygodnia, miesiąca i roku.
47. Skóra – czy wiem jak o nią dbać?
48. Jak wykorzystujemy właściwości roślin w ziołolecznictwie?
49.Jak wykorzystujemy właściwości roślin w kuchni jako przyprawy?
50.Zdrowie w dobie fast – food.
51.Czym różni się jedzenie od odżywiania?
52.Aktywność chemiczna metali i niemetali.
53.Czy wszystkie sole rozpuszczają się w wodzie?
54.Odnawialne źródła energii.
55.Pierwsza pomoc – jak jej udzielać i kiedy?
56.Ssaki – powiązanie nauki z obserwacją i opieką ( współpraca z „Fauną” ).
57.Uczymy się dostrzegać krzywdzone zwierzęta. Jak im pomóc?
58.Żywność genetycznie modyfikowana - cud czy fikcja?
59.Struktury krystaliczne znanych minerałów.
60.Nowinki kosmiczne.
61.Obserwacja zmian Księżyca w ciągu miesiąca.
62.Co słychać w Układzie Słonecznym?
63.Energia elektryczna – ile za nią płacimy w domu? Jak zmniejszyć jej zużycie?
64.Domowa instalacja elektryczna.
65.W jakim celu stosujemy bezpieczniki?
66.Złudzenia optyczne.
67.Śladami znanych i mniej znanych fizyków – Kopernik, Infeld, Heweliusz.
68.Jak zorganizować zawody sportowe?
69.W jaki sposób promować zdrowy styl życia?
70.Dlaczego niektóre dyscypliny sportu cieszą się szczególną sympatią?
71.Sportowcy naszego miasta naszymi autorytetami.
72.Szkolny kompleks sportowy – marzenia i rzeczywistość.
73.Jak uatrakcyjnić zajęcia wychowania fizycznego?
74.Jak zaplanować posiłki dla nastolatka?
75.Jak zachęcać uczniów do czynnego uprawiania sportu?
76.Jakie dyscypliny sportowe można uprawiać w naszym mieście?
77.Jak zdrowy styl życia wpływa na piękno?
78.Przygotowujemy przedstawienie integracyjne.
79.Zakładamy blog internetowy.
80.Prezentacją multimedialną dokumentujemy wydarzenia z życia integracji.
81.Organizujemy zawody sportowe dla klas integracyjnych.
82.Organizujemy wystawę prac plastycznych uczniów klas integracyjnych.
83.Organizujemy konkursy przedmiotowe dla uczniów klas integracyjnych.
84.Bawimy się historią – przygotowanie historycznej gry planszowej.
85.Badamy postawy uczniów naszego gimnazjum wobec osób niepełnosprawnych.